AJANKOHTAISTA, YLEINEN |

Vuosikertomus 2013 julkaistu

Suomen Pipliaseuran vuosikertomus 2013 julkaistiin 9.5.2014.

Vuoden 2013 painopisteitä olivat

• liittyminen kolmevuotiseen 100/1000-hankkeeseen, jossa saatetaan valmiiksi sata raamatunkäännöstä vuoden 2015 loppuun mennessä
  • vuositeema Elossa!, joka käsitteli Suomen Pipliaseuran tukemaa raamatunkäännös- ja hiv-työtä Malawissa
  • ekumeeninen raamattutapahtuma Jyvällä. Lahdessa sekä pitkäjänteinen tavoite seurakuntayhteyksien vahvistamiseen
  • viestinnän kehittäminen ja mm. verkkopalvelu piplia.fi:n uudistus
  • yhteistyön vahvistaminen kirkon piirissä toimivien tahojen kanssa

Pipliaseuran talous on aiempien vuosien tapaan edelleen vakaalla pohjalla. Vertailuvuosi 2012 oli seuran 200-vuotisjuhlavuosi, jolloin tulokertymät olivat poikkeuksellisen korkeat. Varainhankinnan tulokertymät olivat kuitenkin 3,7 % prosenttia korkeammat kuin juhlavuotta edeltävänä vuonna 2011.

Pipliaseuran tulevaisuuden näkymät ovat sidoksissa yleiseen suhdannekehitykseen, suurimman yhteistyökumppanin, ev.lut. kirkon tilanteeseen sekä lähetysjärjestöihin kohdistuvaan arvokeskusteluun. Myös kehitysyhteistyöhön, jota Pipliaseurassa tehdään hiv-työn alueella, vaikuttaa yleinen asenneilmasto. Kirjankustantamisessa digitaalisuuteen siirtyminen muuttaa painopisteitä ja toimintatapoja.

Pipliaseuran tilanne omassa toimintaympäristössään arvioidaan hyväksi. Seuran maine uskottavana ja luotettavana toimijana on hyvä, mutta riskienhallintaan kuuluu myös pitää sen säilymisestä erityistä huolta. Samalla kansainvälisten hankkeiden rahankäyttö ja raportointi hoidetaan edelleen luotettavasti ja niille vaadittavalla tarkkuudella.

Vuosikertomus 2013

Katso myös: